Nyheter om spel och spelbranschen

Scout Gaming laddar för Premier League – lanserar rekordpott i miljonklassen

Dela den här artikeln:

Scout Gaming ska inför kommande Premier League-start lansera en turnering med rekordstor pott. Vinstpotten på 1 miljon kronor är den största potten någonsin på en icke-amerikansk marknad inom Fantasy Sport-segmentet.

Spelare som deltar i det säsongslånga spelet kommer vara med och dela på potten. Det här blir också första gången europeiska Fantasy Sports-spelare ges chansen att vinna tusen gånger deras insats, då förstapriset är satt till 200 000 kronor.

– Vi ger härmed våra kunder en unik chans att bli de första i världen att erbjuda Fantasy Sports på engelska Premier League med prispotter i miljonklassen. I kombination med ett successivt ökande intresse för produkten har nätverket som vi etablerar gjort detta möjligt, kommenterar Björn Fjellby, Product Operations Officer på Scout Gaming.

Lästips:  Betsson med nytt reklamkoncept: "Känn spänningens ögonblick"

Bethard: ”Vi har höga förväntningar”

Inför fotbolls-VM erbjöd Scout Gaming spelare möjligheten att delta i en säsongslång turnering med 300 000 kronor i potten. Vid tidpunkten var detta den största prispotten av dess slag.

Ett växande spelande under VM, samt ett antal planerade kundlanseringar, gör att spelleverantören väljer att successivt höja prispotterna inom nätverket.

– Vi på Bethard har höga förväntningar på vår nya Fantasy Sports-produkt från Scout Gaming. För sportintresserade erbjuder spelet möjlighet att demonstrera sin kunskap i detalj. Vi är också glada att kunna vara med i den rekordstora garanterade potten för det säsonglånga spelet som pågår hela Premier League 18/19, kommenterar Frederik Iversen, produktchef på Bethard.

Lästips:  Cherry satsar på "virtuell sport" – utökar sitt ägande i Highlight Games

Intresse från Norge till Indien

Scouts Gamings meddelar också att deras Fantasy Sports- och poolspels-produkter möter en allt större global efterfrågan.

Ett exempel är att Scout Gaming inför fotbolls-VM lanserade en free-to-play-version för norska NRK och TV2, där över 100 000 deltagare var med tävlade med sina lag. Siffran innebär att omkring två procent av den samlade norska befolkningen spelade Scout Gamings spel under VM.

Ett annat exempel är Scout Gamings indiska kund StarPick. StarPick och Scout Gaming lanserade i april och har haft en kraftig tillväxt sedan dess. Omkring tre månader efter lanseringen har StarPick cirka 700 000 registrerade användare. Det gör bolaget till Indiens näst största DFS-aktör efter Dream11.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start