Nyheter om spel och spelbranschen

Unibet släpper sin VM-kampanj och lanserar nya sajten sportochspel

Dela den här artikeln:

Idag lanserar Unibet sin VM-kampanj med två större varumärkesbyggande filmer. Filmerna handlar om att det går att spela på det mesta.

Utöver de två huvudfilmerna har man producerat sex unika reklamfilmer som visas utifrån olika scenarion i VM. Glenn Hysén spelar naturligtvis huvudrollen.

I filmerna får vi följa Glenn i vardagliga situationer där hans passion och stöd för det svenska landslaget samt Unibets erbjudanden inför varje match står i centrum.

– Vår målsättning är att vara så relevanta som möjligt under mästerskapet och alltid ge våra kunder uppdaterad kommunikation. Utöver filmerna spelas exempelvis även ett poddavsnitt in varje matchdag i samarbete med Football United samt att vi även spelar in radiospottarna under mästerskapet beroende på resultat och utfall, säger Dersim Sylwan, General Manager Sverige, Kindred Group.

Filmerna är producerade av NORD DDB.

Lästips:  Bethard värvar Magnus Rydeving: "Ganska snart insåg jag att bolaget menade allvar"

Lanserar sportochspel och uppdaterar sportboken

Unibet släpper även i dagarna sin nya innehållssajt spelochsport.se. På sajten kommer kunderna hitta dagligt VM-innehåll, experttips och krönikor från företagets ambassadörer.

Även Unibets sportbok uppdateras med en helt ny exklusiv VM-lobby. Unibet fokuserar på att paketera odds, statistik och specialspel till en sammanhållen användarupplevelse.

Spelbolaget satsar även stort i sociala medier genom konceptet ”Allt utom matchen”.

–”Allt utom matchen” är ett framtaget programkoncept som ska ge tittarna en alternativ och annorlunda inblick i sommarens stora mästerskap. Programmet kommer sändas på Facebook och Instagram, berättar Dersim Sylwan.

– Man kan lugnt säga att vi lägger en vertikal bombmatta av kommunikation under VM och att den röda tråden är passion, lokal relevans och uppdaterat innehåll som vi tror att våra spelare kommer ha nytta av.

Tidigare har Unibet lanserat kampanjen ”Världens bästa sommarjobb”.


Köpa din första aktie? 750 000 kunder använder Avanza för sitt sparande. Deras idé är att det ska vara billigt att vara rik. Klicka här för att läsa mer om aktie- och fondsparande.


Sugen på en fin ost? Testa Ostogram – Sveriges största ostbutik på nätet. Klicka här för att läsa mer eller ge bort ett presentkort.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start