Nyheter om spel och spelbranschen

Andersson, Ljungberg och Schwarz i LeoVegas VM-kampanj

LeoVegas lanserar idag sin VM-kampanj. Landslagshjältarna Stefan Schwarz, Hanna Ljungberg och Andreas Andersson frontar reklamen.

Kampanjen bygger på hur de tre välmeriterade VM-hjältarna, som gemensamt spelat totalt 241 landskamper, stöttar landslaget. Profilerna illustrerar och hanterar olika matchsituationer som målfirande, gula kort och peppning av det egna laget.

– Vi har valt att ta ut svängarna med vår VM-kampanj och försökt skapa ett unikt och särskiljande koncept tillsammans med våra VM-ambassadörer Stefan Schwarz, Hanna Ljungberg och Andreas Andersson, säger Mattias Wennerkvist, Sverigechef för LeoVegas Sport.

Han utvecklar:

– Kampanjen bygger till stor del på de tre folkkära landslagsprofilernas spontana agerande på fotbollsplan under filminspelningen. Om än med en viss tvist och med koppling till att LeoVegas Sport erbjuder fler än 15 000 olika spel på fotbolls-VM 2018.

Hanna Ljungberg ingick 2016 ett samarbete med Betsson.

Lästips:  Unibet släpper sin VM-kampanj och lanserar nya sajten sportochspel

Även Patrick Ekvall är med

LeoVegas VM-kampanj pågår under hela fotbolls-VM som avslutas den 15 juli.

I kampanjen figurerar även spelbolagets ambassadör Patrick Ekwall, som i likhet med fotbollsspelarna snörat på sig fotbollsskorna.

Utöver TV-reklam går reklamen även i tryckta medier, digitalt och som utomhusreklam. VM-kampanjen har producerats av Elsner & Co.

LeoVegas Sport VM-kampanjfilmer:

Extramaterial – se klippet när LeoVegas Sports VM-ambassadör Andreas Andersson utklassar Stefan Schwarz i ribbskott från straffområdeslinjen.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Gå till Start