Nyheter om spel och spelbranschen

Fares Fares frontar VM-kampanj för Svenska Spel

I en kampanj inför och under fotbolls-VM öppnar Svenska Spel upp dörren till landslaget med hjälp av Fares Fares.

Svenska Spel förlängde nyligen som huvudsponsor till Svenska Fotbollförbundet. Och under sommarens stora fotbollsfest teamar spelbolaget upp med Fares Fares.

Syftet är att bjuda de svenska fansen på en unik inblick i landslaget.

Inför VM får han uppleva drömmen som många fotbollsfans har: att få vara en del av landslaget och stå i hetluften tillsammans med våra största fotbollsstjärnor.

Lästips:  Paf inleder samarbete med 94-profilen Kennet Andersson

”Krymper avståndet till landslag”

– Tack vare det nära samarbetet vi har med fotbollen bidrar vi som huvudsponsor till sportens utveckling och samtidigt en större fotbollsupplevelse för våra kunder. Nu till sommaren stora mästerskap krymper vi avståndet till landslaget och mästerskapet, berättar Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör Svenska Spel.

Han fortsätter:

– Vi ger våra kunder möjligheten att coacha förbundskaptenen, bo hemma hos en landslagsspelare, skrapa fram egna hattricks med Triss och följa med Fares Fares som förverkligar drömmen om att vara en del av landslaget.

Lästips:  NRK väljer Scout Gaming för Fantasy Sports

”Fares Fares är en väldigt härlig person”

Bland annat presenteras Fares Fares som landslagsspelare av förbundskaptenen Janne Andersson. Han laddar också upp med försvarsgeneralen Mikael Lustig och han snackar taktik med mittfältsstjärnan Emil Forsberg.

– Fares Fares är en väldigt härlig person och det var bara kul att spela in reklamfilmerna med honom. Talangen finns definitivt där, så det känns skönt att veta att vi har en inhoppare om det skulle behövas i sommar, säger Mikael Lustig.

Reklamkampanjen kommer att synas i tv och online från juni månad. Sen första av en serie reklamfilmer här (Youtube).


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Gå till Start