Nyheter om spel och spelbranschen

Kändiskocken Per Morberg frontar Stars miljardutmaning

Dela den här artikeln:

The Stars Group, som äger betting- och spelvarumärkena PokerStars, BetStars och PokerStars Casino, lanserar den, enligt dem själva, högsta prisnivån hittills inom online betting: 1 miljard kronor.

Tävlingen, som går under namnet ”Stars 1 miljard kronor Challenge”, går ut på att tippa rätt i alla 64 VM-matcher (1X2). De som tippar alla rätt får dela på 1 miljard kronor.

Om någon blir ensam vinnare tar denne hem hela potten.

– När vi bestämde oss för att lansera den största bettingkampanjen någonsin ville vi se till att den är både kul och spännande för de som deltar, säger Christopher Coyne, marknadsdirektör på Stars Interactive Group.

– Själva huvudkampanjen, där man kan vinna 1 miljard kronor, är unik. Dessutom har vi sett till att kampanjen omfattar flera aktiviteter över olika varumärken.

De som väljer att delta i tävlingen kommer även få chansen i en ”Leaderboard Challenge”, med ytterligare 1 000 vinster.

Lästips:  Jesper Blomqvist i VM-kampanj för Postkodlotteriet

Kända ansikten promotar kampanjen

I samband med kampanjen introducerar The Stars Group skådespelaren och kändiskocken Per Morberg som sitt ansikte utåt i Sverige.

– Sverige är ett av världens mest fotbollstokiga länder. Jag ser mycket fram emot att samarbeta med Stars Group i deras otroliga 1 miljard kronor Challenge i samband med fotbolls-VM, säger Per Morberg i en kommentar.

Internationellt lanseras samtidigt samarbete med den brittiske cricketspelaren och tv-personligheten Freddie Flintoff, samt den danske komikern Casper Christensen.

”Stars 1 miljard kronor Challenge” lanseras med TV och digitala kampanjer. Tävlingen är gratis och gäller för vuxna i Storbritannien, Sverige, Danmark, Norge och Finland.


Reklam: Med Ratsits nya tjänst Lönekollen kan du anonymt se lönen på alla i Sverige över 18 år. Utöver detta kan du även se inkomst av kapital och eventuella betalningsanmärkningar. Klicka här för att läsa mer.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start