Nyheter om spel och spelbranschen

Jesper Blomqvist i VM-kampanj för Postkodlotteriet

Med hjälp av Jesper Blomqvist börjar Postkodlotteriet fira redan nu inför sommarens fotbolls-VM. I juni lottar man ut elva extra miljoner och fotbollsprofilen är vinstutdelare.

I en av reklamfilmerna diskuterar Rickard Sjöberg och VM-94-hjälten vad som är ”en riktig vinst”. De sitter på avbytarbänken på Nationalarenan Friends.

– Jag har varit med och spelat hem brons i fotbolls-VM och de senaste åren har jag varit med i TV och vunnit några olika tävlingar. Nu är det fantastiskt att få göra andra till vinnare, säger Jesper Blomqvist.

I början av sommaren kommer den tidigare fotbollshjälten åka runt i Sverige med ett TV-team och dela ut guldkuvert till elva vinnare.

Lästips:  SEEM: Välgörenhet i spelreklam anses inte oetiskt

Jesper Blomqvist: ”Viktigt att det är folkligt”

Fotbollsprofilen valde att samarbeta med Postkodlotteriet av flera skäl:

– För mig är det viktigt att det är folkligt. Postkodlotteriet sprider glädje över hela Sverige och överskottet på en dryg miljard till ideella organisationer gör skillnad på allvar, säger Jesper Blomqvist.

Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder till välgörenhet och fler än 1 000 svenskar har gjorts till miljonärer.

Sommarkampanjen är döpt till ”Miljonelvan”. Huvudkanalen för tv-kampanjen är TV4.


 *** Inbjudan: Kom på Spelfrukost i Stockholm 24 maj! 


*** Se allas löner och ta del av lönestatistik: Ratsitkatalogen 2018


 *** Förverkliga dina drömmar: Spara i aktier eller fonder hos Avanza 


*** Alltid fast pris, aldrig bindningstid. Behåll ditt nummer med Fello mobilabonnemang.


*** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev.

Det här inlägget innehåller reklamlänkar från Avanza, Fello och Ratsit. Om du väljer att köpa något via dem går en liten summa till The Gambler Magazine. Länkarna är ett sätt att minska sajtens kostnader. Använd dem gärna.

Gå till Start