Nyheter om spel och spelbranschen

Jesper Blomqvist i VM-kampanj för Postkodlotteriet

Dela den här artikeln:

Med hjälp av Jesper Blomqvist börjar Postkodlotteriet fira redan nu inför sommarens fotbolls-VM. I juni lottar man ut elva extra miljoner och fotbollsprofilen är vinstutdelare.

I en av reklamfilmerna diskuterar Rickard Sjöberg och VM-94-hjälten vad som är ”en riktig vinst”. De sitter på avbytarbänken på Nationalarenan Friends.

– Jag har varit med och spelat hem brons i fotbolls-VM och de senaste åren har jag varit med i TV och vunnit några olika tävlingar. Nu är det fantastiskt att få göra andra till vinnare, säger Jesper Blomqvist.

I början av sommaren kommer den tidigare fotbollshjälten åka runt i Sverige med ett TV-team och dela ut guldkuvert till elva vinnare.

Lästips:  Undersökning avslöjar svenskarnas favoritspel

Jesper Blomqvist: ”Viktigt att det är folkligt”

Fotbollsprofilen valde att samarbeta med Postkodlotteriet av flera skäl:

– För mig är det viktigt att det är folkligt. Postkodlotteriet sprider glädje över hela Sverige och överskottet på en dryg miljard till ideella organisationer gör skillnad på allvar, säger Jesper Blomqvist.

Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder till välgörenhet och fler än 1 000 svenskar har gjorts till miljonärer.

Sommarkampanjen är döpt till ”Miljonelvan”. Huvudkanalen för tv-kampanjen är TV4.


*** Efter två år av skrivande släpper Magnus Berglund och Frans Fransson boken Hållbar sponsring. Boken beskrivs som en handbok för rättigheter med teori, tips och inspiration. Ett stort fokus har lagts på idrottens samhällsnytta. Läs mer om boken här.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start