Nyheter om spel och spelbranschen

Jesper Blomqvist i VM-kampanj för Postkodlotteriet

Dela den här artikeln:

Med hjälp av Jesper Blomqvist börjar Postkodlotteriet fira redan nu inför sommarens fotbolls-VM. I juni lottar man ut elva extra miljoner och fotbollsprofilen är vinstutdelare.

I en av reklamfilmerna diskuterar Rickard Sjöberg och VM-94-hjälten vad som är ”en riktig vinst”. De sitter på avbytarbänken på Nationalarenan Friends.

– Jag har varit med och spelat hem brons i fotbolls-VM och de senaste åren har jag varit med i TV och vunnit några olika tävlingar. Nu är det fantastiskt att få göra andra till vinnare, säger Jesper Blomqvist.

I början av sommaren kommer den tidigare fotbollshjälten åka runt i Sverige med ett TV-team och dela ut guldkuvert till elva vinnare.

Lästips:  Spelfriheten: 35 procent fler inringda återfall per dag under fotbolls-VM

Jesper Blomqvist: ”Viktigt att det är folkligt”

Fotbollsprofilen valde att samarbeta med Postkodlotteriet av flera skäl:

– För mig är det viktigt att det är folkligt. Postkodlotteriet sprider glädje över hela Sverige och överskottet på en dryg miljard till ideella organisationer gör skillnad på allvar, säger Jesper Blomqvist.

Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder till välgörenhet och fler än 1 000 svenskar har gjorts till miljonärer.

Sommarkampanjen är döpt till ”Miljonelvan”. Huvudkanalen för tv-kampanjen är TV4.


Köpa din första aktie? 750 000 kunder använder Avanza för sitt sparande. Deras idé är att det ska vara billigt att vara rik. Klicka här för att läsa mer om aktie- och fondsparande.


Sugen på en fin ost? Testa Ostogram – Sveriges största ostbutik på nätet. Klicka här för att läsa mer eller ge bort ett presentkort.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start