Nyheter om spel och spelbranschen

Peter Zäll från Svenska Spel blir ny strategichef på Betsson Group

Dela den här artikeln:

Peter Zäll tillträder som strategichef på Betsson Group med start 1 maj i år. Peter kommer närmast från rollen som marknadsdirektör på Svenska Spel, där han var ansvarig för både produkt, marknadskommunikation och analys.

Peter Zäll har förutom sin roll på Svenska Spel, haft ett stort antal chefsroller inom retail och marknadsföring (blan annat inom NK och Nike). Han tillträder nu rollen som Chief Strategy Officer på Betsson, med ansvar för den Svenska marknaden.

– Jag är mycket glad att Peter har beslutat sig för att bli del av Betsson-gruppen som Chief Strategy Officer. Då Betsson växlar upp inför öppningen av den svenska spelmarknaden bör det inte finnas någon bättre person för att utveckla vår ställning på den svenska marknaden, säger Jesper Svensson, vd för Betssons verksamma dotterbolag.

Lästips:  Svenska Spel och KIT gör filmer för att öka kunskapen om matchfixning

Peter Zäll: ”Ser stora möjligheter”

Huvudpersonen ser fram mot den nya rollen:

– Det ska bli otroligt spännande att börja jobba på Betsson, framförallt i dessa intressanta tider. Jag ser stora möjligheter i deras varumärkesportfölj och ser fram emot att arbeta med teamet för att förfina framtidsstrategin, säger Peter Zäll.

Han startar den 1 maj och kommer arbeta från Betsson Groups operationella huvudkontor på Malta.


*** Efter två år av skrivande släpper Magnus Berglund och Frans Fransson boken Hållbar sponsring. Boken är en handbok med teori, tips och inspiration. Ett stort fokus har lagts på idrottens samhällsnytta. Läs mer om boken här. Köp boken här: Tictail, Adlibris eller Bokus.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start