Nyheter om spel och spelbranschen

Mr Green sponsrar ÖTILLÖ

Mr Green sponsrar swimrun och blir ny samarbetspartner med ÖTILLÖ under minst två år. Gemensamt skall de lyfta frågan om skräp i haven. Tillsammans startar de en kommunikations- och handlingskampanj som de kallar #cleantheocean.

ÖTILLÖ kommer inför sina tävlingar runt om i Europa genomföra en lokal städkampanj.

Syftet är att plocka skräp i närområdet för att belysa hur mycket som slängs i naturen – och som sedan hamnar i haven.

Som The Gambler Magazine uppmärksammat tidigare arbetar Mr Green sedan tidigare med Universitetet på Malta och finansierar och är med och deltar i lokala ”städkampanjer”.

Lästips:  Lotteriinspektionens årsredovisning 2017

”Oroade över ökningen av plaster i våra hav”

Jesper Kärrbrink, vd Mr Green Ltd, kommenterar:

– Som ett Maltabaserat bolag är vi oroade av ökningen av plaster i våra hav, som är en viktig del av vårt ekosystem. Det känns självklart att vi bidrar till förbättringen av havens hälsa samt att vi bidrar till ökad medvetenheten om havets hälsotillstånd genom att sprida kunskap från studierna vidare.

– Ett grönt tänk har varit en del av vår affärsstrategi sedan vi grundades 2007. Vi har höga ambitioner och vill att vårt varumärke ska förknippas med Green Gaming, avslutar Jesper Kärrbrink.

ÖTILLÖ är den tävling som startade den idag snabbaste uthållighetsidrotten Swimrun där man springer och simmar längs en förmarkerad bana. Organisationen driver idag både världscup och VM med deltagare från fler än 40 nationer.


 *** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Gå till Start