Nyheter om spel och spelbranschen

ATG lanserar nytt reklamkoncept för Harry Boy

Med start idag lanserar ATG ut ett nytt koncept för spelprodukten Harry Boy. Enligt spelbolaget har spelformen gått rekordbra under 2017.

Det nya konceptet syftar till att göra namnet ”Harry” till synonym för när något går bra.

– Vi kände att Harry Boy hade en för passiv roll och behövde ett mer framåtlutat koncept. Harry har varit en av ATG:s starkaste och viktigaste produkter sedan 90-talet men har på senare år mest funnits med som ett påhäng till V75-reklamen, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst Noa, reklambyrån bakom konceptet, till reklamtidningen Resumé.

Lästips:  Siffror: Så utvecklades den svenska spelmarknaden 2017

”Roligt att produkten heter Harry”

Reklamen ska synas i de flesta köpta och ägda kanaler; filmer, pre-rolls, banners i mobilen, TVC, online video, digitala utomhustavlor, desktop, i sociala medier, på arenor samt hos ATG-ombuden.

– Det är roligt att produkten heter Harry, ett personnamn. Vi ville bygga något runt att folk säger ”Harry” så att det blir lättare att komma ihåg varumärket. Ur det föddes tanken att Harry är orsaken till en förändring och om någon kommit på grön kvist så har det givet något med honom att göra, säger Jesper Holst, art director på Åkestam Holst Noa.

Lästips:  Rickard Olsson blir programledare för Bingolotto


 *** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Gå till Start