Nyheter om spel och spelbranschen

Måns Zelmerlöw ny ambassadör för Betsson

Måns Zelmerlöw har ingått ett långsiktigt samarbete med Betsson. Tillsammans med Sarah Sjöström blir han spelbolagets ansikte utåt och en frontfigur för varumärkets kampanjer där underhållning och sport ligger i fokus.

Artistens första samarbete med Betsson ägde rum i våras när spelbolaget ville uppmärksamma den vikande simkunnigheten i Sverige och lät utmana Sarah Sjöström att ta 17 st simmärken på 17 minuter. Måns, som sen tidigare är vän med Sarah, agerade då coach från poolkanten.

I somras specialskrev artisten även låten ”We can be the rulers” till Sarah Sjöström.

– Jag har hittills haft otroligt kul när vi samarbetat. Jag har tagit simmärken, lärt Sarah Sjöström dansa och specialskrivit en låt som jag är otroligt stolt över. Så när jag fick frågan om att bli Betssons nya ambassadör tackade jag ja direkt, säger Måns Zelmerlöw i en kommentar.

Han fortsätter:

– Jag älskar utmaningar så tävlingsmänniskan i mig ser fram emot att se vad vi ska hitta på ihop framöver.

Lästips:  V75 Winter Burst – åtta tävlingar på nio dagar

Betsson om samarbetet med Måns: ”En drömpartner”

Enligt Betsson är ambassadörsskapet långsiktigt och Måns är en ”drömpartner”.

– Sport och tävling, men också underhållning är något vi brinner för, och Måns personifierar allt som är Betsson. Extra kul är att han, precis som vi, älskar utmaningar och vi kan lova mer av den varan framöver, säger Stefan Bladh marknadsspecialist på Betsson.

– Vi tror och hoppas att vi tillsammans med Måns kommer göra vardagen lite roligare.

Video: Se Betssons nya reklamfilm med Måns Zelmerlöw nedan.

 *** Få tillgång till alla artiklar på The Gambler Magazine: Teckna Premium för 79 kr/månad 


*** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev.

Gå till Start