Nyheter om spel och spelbranschen

Mikael Persbrandt är Bet365:s nya huvudprofil – ”Vår största satsning hittills”

Skådespelaren Mikael Persbrandt blir nytt ansikte utåt för Bet365. Han övertar rollen från Jens Hultén som varit spelbolagets profil i Sverige.

Brittiska Bet365 är ett privatägt familjeföretag med huvudkontor i Stoke-on-Trent, England. Sett till omsättning är det världens största spelbolag.

Tidigare har Bet365 gjort kampanjer med Samuel L. Jackson, Travis Fimmel, Ray Winstone och Jens Hultén i Sverige. Nu är det Mikael Persbrandt som tar över i vad som är spelbolagets största satsning någonsin på den svenska marknaden.

Kampanjen, som lanseras i samband med Premier League-premiären 11 augusti, har tagits fram tillsammans med brittiska reklambyrån Drummond Central.

Lästips:  Konkurrensverket lägger ned mångårig spelutredning

Största satsning hittills på den svenska marknaden

Den nya kampanjen är ett led i Bet365:s långsiktiga satsning på den svenska marknaden och en fortsättning på bolagets globala ”Around the World”-kampanj.

Som tidigare väljer bet365 bort bonusar och erbjudanden i sina kampanjer till förmån för ett långsiktigt varumärkesbyggande och budskapet ”Världens största bettingsajt”.

– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Mikael som vårt nya ansikte utåt i Sverige. Mikael känns helrätt både för vår målgrupp och varumärke och vi har höga förväntningar på kampanjen. Vi växlar upp ett steg och det här blir vår största satsning hittills på den svenska marknaden, säger Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på Bet365.

Lästips:  Kasinofällan – Kalla Fakta granskar spelbolag

Lanserar ”Vi är medlemmar”

bet365 som utöver betting och spel även direktsänder över 70 000 matcher och sportevent per år, erbjuder en rad olika statistiktjänster och analysverktyg, resultatrapportering och flera andra tjänster för sina användare väljer nu att introducera konceptet ”Vi är medlemmar”.

– Då vi idag är ett globalt bolag som erbjuder väldigt mycket mer än enbart betting väljer vi att introducera konceptet ”Vi är medlemmar hos Bet365”.

Han fortsätter:

– Vi ser våra användare som en del av en större gemenskap och något mer än enbart kunder. Det ska bli intressant att se hur det här tas emot, säger Jörgen Sparredal.

Reklamfilmerna kommer att visas i MTGs och Discovery Networks kanaler samt även online på Viaplay, Viafree, Dplay, Aftonbladet och Expressen.

Bet365 har omkring 25 miljoner kunder, eller medlemmar om man så vill.

Lästips:  Svenska Spel lanserar Triss Premium – vinnare får 10 000 kr per dag i ett år

Reklamfilmerna finns att se här:

 *** Få tillgång till alla artiklar på The Gambler Magazine: Teckna Premium för 79 kr/månad 


*** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev.

Gå till Start