Nyheter om spel och spelbranschen

Mikael Persbrandt är Bet365:s nya huvudprofil – ”Vår största satsning hittills”

Skådespelaren Mikael Persbrandt blir nytt ansikte utåt för Bet365. Han övertar rollen från Jens Hultén som varit spelbolagets profil i Sverige.

Brittiska Bet365 är ett privatägt familjeföretag med huvudkontor i Stoke-on-Trent, England. Sett till omsättning är det världens största spelbolag.

Tidigare har Bet365 gjort kampanjer med Samuel L. Jackson, Travis Fimmel, Ray Winstone och Jens Hultén i Sverige. Nu är det Mikael Persbrandt som tar över i vad som är spelbolagets största satsning någonsin på den svenska marknaden.

Kampanjen, som lanseras i samband med Premier League-premiären 11 augusti, har tagits fram tillsammans med brittiska reklambyrån Drummond Central.

Lästips:  Kindred förlänger avtal med Kambi

Största satsning hittills på den svenska marknaden

Den nya kampanjen är ett led i Bet365:s långsiktiga satsning på den svenska marknaden och en fortsättning på bolagets globala ”Around the World”-kampanj.

Som tidigare väljer bet365 bort bonusar och erbjudanden i sina kampanjer till förmån för ett långsiktigt varumärkesbyggande och budskapet ”Världens största bettingsajt”.

– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Mikael som vårt nya ansikte utåt i Sverige. Mikael känns helrätt både för vår målgrupp och varumärke och vi har höga förväntningar på kampanjen. Vi växlar upp ett steg och det här blir vår största satsning hittills på den svenska marknaden, säger Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på Bet365.

Lästips:  SEEM fäller ATG – friar vinglas som premie vid köp av spel

Lanserar ”Vi är medlemmar”

bet365 som utöver betting och spel även direktsänder över 70 000 matcher och sportevent per år, erbjuder en rad olika statistiktjänster och analysverktyg, resultatrapportering och flera andra tjänster för sina användare väljer nu att introducera konceptet ”Vi är medlemmar”.

– Då vi idag är ett globalt bolag som erbjuder väldigt mycket mer än enbart betting väljer vi att introducera konceptet ”Vi är medlemmar hos Bet365”.

Han fortsätter:

– Vi ser våra användare som en del av en större gemenskap och något mer än enbart kunder. Det ska bli intressant att se hur det här tas emot, säger Jörgen Sparredal.

Reklamfilmerna kommer att visas i MTGs och Discovery Networks kanaler samt även online på Viaplay, Viafree, Dplay, Aftonbladet och Expressen.

Bet365 har omkring 25 miljoner kunder, eller medlemmar om man så vill.

Lästips:  Stark tillväxt för Cherry: "Stolt över den entreprenörkraft som finns bland medarbetarna"

Reklamfilmerna finns att se här:


 *** Inbjudan: Kom på Spelfrukost i Stockholm 24 maj! 


*** Se allas löner och ta del av lönestatistik: Ratsitkatalogen 2018


 *** Förverkliga dina drömmar: Spara i aktier eller fonder hos Avanza 


*** Alltid fast pris, aldrig bindningstid. Behåll ditt nummer med Fello mobilabonnemang.


*** Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev.

Det här inlägget innehåller reklamlänkar från Avanza, Fello och Ratsit. Om du väljer att köpa något via dem går en liten summa till The Gambler Magazine. Länkarna är ett sätt att minska sajtens kostnader. Använd dem gärna.

Gå till Start