Nyheter om spel och spelbranschen

”Med reklamen för Grand Slam 75 vill vi kittla de initierade spelarna”

Dela den här artikeln:

När ATG lanserar Grand Slam 75 gör man det med en reklamkampanj där man vill utmana de initierade spelarna.

Enligt reklambyråns kreatör vill spelbolag utmana spelarna och ta reda på vilka som är redo att gå sin egen väg i jakten på miljonerna.

– Med reklamen för Grand Slam 75 vill vi kittla de initierade spelarna som uppskattar en riktig utmaning. Vi vill ställa den viktigaste frågan till dem – är du en som följer, eller en som går din egen väg, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst, enligt Resumé.

Lästips:  ATG ny huvudsponsor till Svenska Skidskytteförbundet: "En riktig drömpartner"

Vill göra söndagar till den nya stora speldagen

Syftet med kampanjen är, förutom att kittla de insatta spelarna, att lansera söndag som den stora speldagen i veckan.

– Vi har sett att det finns stor potential att utveckla söndagsupplevelsen. Söndagar ska bli vår nya stora speldag, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG, till Resumé.

Han fortsätter:

– Intresset finns, särskilt bland dem som drivs av utmaningar och vi är övertygade om att en ny tv-upplevelse, reklam som berör och ett nytt spännande spel kommer ta söndagarna till en helt ny nivå.

Läs mer om Grand Slam 75 här och se reklamfilmen nedan.


*** Efter två år av skrivande släpper Magnus Berglund och Frans Fransson boken Hållbar sponsring. Boken är en handbok med teori, tips och inspiration. Ett stort fokus har lagts på idrottens samhällsnytta. Läs mer om boken här. Köp boken här: Tictail, Adlibris eller Bokus.


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start