Nyheter om spel och spelbranschen

ATG lanserar ny kampanj: ”Viktigt att ta tillvara på hockeyfansens engagemang”

Dela den här artikeln:

SHL-slutspelet är igång och som huvudsponsor till ligan släpper nu ATG sin senaste hockeykampanj. Kampanjens tema är slutspelsskägg.

I kampanjen uppmanas hockeyfansen att ta en så kallad ”skäggbild” och ladda upp den på Instagram, med chans att vinna en resa till New York.

– Engagemanget kring slutspelet är stort och vi vill kunna stärka fansens upplevelse både fysiskt på plats i arenorna men även i de digitala och sociala kanalerna, säger Niclas Rahm, concept director på Minnesota, till Dagens Media.

Han fortsättar:

– Vi låter fans och spelare hylla och boosta sina lag med unikt framtagna slutspelskägg. Vi hoppas att vi på ett lekfullt och engagerande sätt uppmärksammar hockeypubliken att ATG och V75 är en av ligans nya huvudsponsorer.

”Viktigt att ta tillvara på hockeyfansens engagemang”

Som nav i kampanjen används hockeyarenorna, atg.se/shl samt ATG:s Facebooksida.

–  Som huvudsponsor till SHL är det viktigt att ta tillvara på hockeyfansens engagemang och kärlek till sitt klubblag, säger ATG:s marknadschef Sten Andersen i ett pressmeddelande. Med denna lustfyllda aktivering under slutspelet som bygger just på det engagemanget hoppas vi kunna knyta ATG närmare SHL och klubbarnas fans, avslutar han.

Kampanjen är enligt Dagens Media framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Minnesota.

atg-slutspelsskagg


*** Sponsrat: Visste du att TR Media når ca 300 000 spelintresserade varje vecka?

Lästips:  Spelinspektionens årliga undersökning "Allmänheten om spel" är publicerad


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev


*** Boktips: Hållbar sponsring – en handbok för dig som vill ha fler sponsorer.

Dela den här artikeln:
Gå till Start