Nyheter om spel och spelbranschen

Ny kommunikationschef på Lotteriinspektionen

Dela den här artikeln:

Joakim Rönngren är ny kommunikationschef på Lotteriinspektionen i Strängnäs. Han kommer närmast från det brittiska spelföretaget Ladbrokes, där han sedan 2003 varit ansvarig för bolagets nordiska kommunikation.

– Det är en fantastisk möjlighet att få bidra med kommunikativ kunskap inom den myndighet som har en av de mest centrala roller när förändringar sker inom spelområdet i Sverige, säger Joakim i en kommentar. Att dessutom kommunikativt få lyfta följder av ett omfattande olagligt spel i Sverige, ofta med stora sociala konsekvenser, är ett särskilt viktigt motiv när jag nu antar utmaningen, fortsätter han.

Generaldirektör Håkan Hallstedt kommenterar:

– Det är inte alldeles enkelt att hitta någon som är duktig på både kommunikation och spelrelaterade frågor. Därför är jag extra glad att vi har kunnat rekrytera Joakim Rönngren, vars internationella marknadskunnande tillför myndigheten en särskild dimension. Historiskt har det, enligt min uppfattning, varit alldeles för dålig personalrörlighet på den svenska spelmarknaden mellan myndigheten och branschen.

Mer läsning i pressmeddelande från Lotteriinspektionen.


*** Efter två år av skrivande släpper Magnus Berglund och Frans Fransson boken Hållbar sponsring. Boken är en handbok med teori, tips och inspiration. Ett stort fokus har lagts på idrottens samhällsnytta. Läs mer om boken här. Köp boken här: Tictail, Adlibris eller Bokus.

Lästips:  ATG ny huvudsponsor till Svenska Skidskytteförbundet: "En riktig drömpartner"


***  Följ med i spelbranschen genom att prenumerera på The Gambler Magazines nyhetsbrev

Dela den här artikeln:
Gå till Start